Siirry sisältöön

Uutiset

Asiakkaiden tyytyväisyys Celian verkkopalveluihin pysynyt korkealla tasolla

Vuosittaiseen verkkopalveluitamme koskevaan asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi syys-lokakuussa 1 458 Celian asiakasta ja palveluidemme välittäjää. Henkilöasiakkaiden kokonaistyytyväisyyden keskiarvo on hyvä eli 4,04 asteikolla yhdestä viiteen (vuonna 2021: 4,13). Avovastauksissa kiitosta saavat erityisesti asiakaspalvelu ja Celian olemassaolo. Monet vastaajat kertoivat Celian parantavan heidän elämänlaatuaan. Kehittämiskohteina mainittiin luennan laatu, kirjojen saatavuus, hakutoiminnot, ohjeiden löytyminen ja käyttäjätunnusten hallinta.

Kyselyyn vastanneet pitävät Celianetissä erityisesti kirjojen lainaamista melko tai erittäin helppona (85 % vastaajista). Kirjojen löytäminen (73 %) ja palvelun käyttöönotto ja sinne kirjautuminen (73 %) nähdään hieman hankalampina. Palvelujen välittäjistä asiakkaan rekisteröintiä ja tietojen muokkaamista melko tai erittäin helppona pitää 75 % vastaajista.

Pratsam Reader -sovelluksessa kirjojen kuuntelu on melko tai erittäin helppoa 85 % mielestä. Kirjojen lainaaminen (75 %) ja sovelluksen asentaminen ja sinne kirjautuminen (74 %) eivät saaneet aivan yhtä hyviä arvioita. Näissä oli myös muutaman prosenttiyksikön verran laskua viime vuodesta.

Kaksi kolmannesta vastaajista oli henkilöasiakkaita, loput edustivat esimerkiksi kouluja, kirjastoja ja hoivakoteja. Sähköpostikyselyn toteutti Innolink. Kiitos kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta! Käytämme kyselyn tuloksia palvelujemme kehittämisessä.

Lisätietoja: asiakkuus- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Rauha Maarno, [email protected]