Siirry sisältöön

Uutiset

Asiakkaiden tyytyväisyys Celian verkkopalveluihin pysynyt korkealla tasolla

Vuosittaiseen verkkopalveluitamme koskevaan asiakastyytyväisyyskyselyyn vastasi syys-lokakuussa 1 458 Celian asiakasta ja palveluidemme välittäjää. Henkilöasiakkaiden kokonaistyytyväisyyden keskiarvo on hyvä eli 4,04 asteikolla yhdestä viiteen (vuonna 2021: 4,13). Avovastauksissa kiitosta saavat erityisesti asiakaspalvelu ja Celian olemassaolo. Monet vastaajat kertoivat Celian parantavan heidän elämänlaatuaan. Kehittämiskohteina mainittiin luennan laatu, kirjojen saatavuus, hakutoiminnot, ohjeiden löytyminen ja käyttäjätunnusten hallinta.

Kyselyyn vastanneet pitävät Celianetissä erityisesti kirjojen lainaamista melko tai erittäin helppona (85 % vastaajista). Kirjojen löytäminen (73 %) ja palvelun käyttöönotto ja sinne kirjautuminen (73 %) nähdään hieman hankalampina. Palvelujen välittäjistä asiakkaan rekisteröintiä ja tietojen muokkaamista melko tai erittäin helppona pitää 75 % vastaajista.

Pratsam Reader -sovelluksessa kirjojen kuuntelu on melko tai erittäin helppoa 85 % mielestä. Kirjojen lainaaminen (75 %) ja sovelluksen asentaminen ja sinne kirjautuminen (74 %) eivät saaneet aivan yhtä hyviä arvioita. Näissä oli myös muutaman prosenttiyksikön verran laskua viime vuodesta.

Kaksi kolmannesta vastaajista oli henkilöasiakkaita, loput edustivat esimerkiksi kouluja, kirjastoja ja hoivakoteja. Sähköpostikyselyn toteutti Innolink. Kiitos kaikille vastaajille arvokkaasta palautteesta! Käytämme kyselyn tuloksia palvelujemme kehittämisessä.

Lisätietoja: asiakkuus- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Rauha Maarno, [email protected]

Tietoa sivustolla käytetyistä evästeistä
Celian lehtivihreä C-tunnus.

Evästeet (cookies) ovat pieniä tiedostoja, jotka sivusto lähettää käyttäjän tietokoneelle sivustoa selattaessa. Celian hallinnassa olevat verkkosivut käyttävät evästeitä. Lue lisää tietosuojasta Celiassa ja Celian käyttämistä evästeistä.

Välttämättömät evästeet

Hyödynnämme evästeitä palveluiden perustoiminnallisuuksien toteuttamiseksi (esim. sisäänkirjautuminen ja käyttäjäkohtaiset kielivalinnat). Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla.

Kolmannen osapuolen evästeet

Chat-palvelumme (Giosg) käyttää evästeitä istunnon tunnistamiseen. Evästeet ja päätelaitetiedot mahdollistavat käyttäjän yksilöimisen palvelua varten.

Matomo Analytics -ohjelman avulla suoritamme yleisömittauksen sivustolla. Evästeiden avulla muodostetaan raportti verkkosivun käytöstä ja kävijämääristä. Raportista ei voi tunnistaa yksittäistä käyttäjää. Matomo Analytics yhdistää näitä tietoja omiin käyttäjätietoihinsa oman tietosuojapolitiikkansa mukaisesti.