Siirry sisältöön

Uutiset

Celian asiakastyytyväisyys säilyi korkeana muutoksista huolimatta

Celian joulukuussa 2016 toteutettu asiakastyytyväisyystutkimus kertoo, että palvelumuutoksista ja leikkauksista huolimatta Celian palveluihin ollaan tyytyväisiä. Asiakastyytyväisyys laski edellisvuoteen verrattuna hieman, mutta pysyi silti hyvällä tasolla. Kaikkien eri osa-alueista annettujen arvosanojen keskiarvo oli 4,02 (asteikko 1-5). Verkkopalveluiden keskiarvo oli 4,04.

Vastaajat olivat hyvin tyytyväisiä kirjakokoelman monipuolisuuteen ja äänikirjojen laatuun. Tyytyväisyys kirjauutuuksien valmistumisnopeuteen laski jonkin verran edellisvuosiin verrattuna, mutta selkeä enemmistö vastaajista koki kuitenkin saavansa kirjoja itselleen sopivan määrän. Maksullisten oppikirjojen ja kurssikirjojen käyttäjämäärä oli pieni, mutta yli puolet vastaajista oli tyytyväisiä kirjakokoelman monipuolisuuteen.

Kysely lähetettiin otantana eri henkilöasiakasryhmille suomeksi ja ruotsiksi. Kyselyyn vastasi n. 200 henkilöä. Lähes kaikki vastaajat olivat lainaavia asiakkaita, mukana oli myös korkeakouluopiskelijoita ja maksullista oppimateriaalia käyttäviä koululaisia tai opiskelijoita. Tyypillisin Celian palveluiden käyttäjän lukemisesteen syy on näköön liittyvä. Vajaalla neljänneksellä vastaajista syy palveluiden käyttöön oli luki- tai oppimisvaikeus.

Raportointitarpeesta johtuen kysely toteutetaan samantyyppisenä vielä tänä vuonna, sen jälkeen mietitään palveluiden kehittämisen kannalta hyödyllisempi tapa kerätä tietoa asiakaskokemuksesta ja -tyytyväisyydestä.

Tutustu asiakaskyselyn tuloksiin tarkemmin täällä.

Tietoa sivustolla käytetyistä evästeistä
Celian lehtivihreä C-tunnus.

Evästeet (cookies) ovat pieniä tiedostoja, jotka sivusto lähettää käyttäjän tietokoneelle sivustoa selattaessa. Celian hallinnassa olevat verkkosivut käyttävät evästeitä. Lue lisää tietosuojasta Celiassa ja Celian käyttämistä evästeistä.

Välttämättömät evästeet

Hyödynnämme evästeitä palveluiden perustoiminnallisuuksien toteuttamiseksi (esim. sisäänkirjautuminen ja käyttäjäkohtaiset kielivalinnat). Käyttäjää ei voida tunnistaa pelkkien evästeiden avulla.

Kolmannen osapuolen evästeet

Chat-palvelumme (Giosg) käyttää evästeitä istunnon tunnistamiseen. Evästeet ja päätelaitetiedot mahdollistavat käyttäjän yksilöimisen palvelua varten.

Matomo Analytics -ohjelman avulla suoritamme yleisömittauksen sivustolla. Evästeiden avulla muodostetaan raportti verkkosivun käytöstä ja kävijämääristä. Raportista ei voi tunnistaa yksittäistä käyttäjää. Matomo Analytics yhdistää näitä tietoja omiin käyttäjätietoihinsa oman tietosuojapolitiikkansa mukaisesti.